מרן רה"י הגר"ש אוירבאך: "אוי לנו שכך עלתה בימינו שמהרסייך ומחריבייך ממך"

    דוד לזר 7 Comment on מרן רה"י הגר"ש אוירבאך: "אוי לנו שכך עלתה בימינו שמהרסייך ומחריבייך ממך"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שמאות אברכים מקהילת 'בני תורה' במודיעין עילית התאספו בשבוע שעבר (רביעי) למחות ולהפגין בעקבות הריסת מבנה הסמינר החדש שצפוי להיפתח בעוד כשבועיים עבור 50 בנות הקהילה – היום, מתפרסם מכתב התמיכה של מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבאך שבו הוא מחזק את ידיהם של העוסקים במלאכת הסמינר.

    במכתבו כתב מרן ראש הישיבה כי "טובה השמועה על אשר פתחו בעיר מודיעין עילית סמינר לחינוך הבנות לאהבת תורה ויר"ש וצניעות בדרך שקבעו רבותינו ברוח ישראל סבא זיע"א, אשר הוא צורך השעה והדור, ואין לך יום שאין וכו', בודאי ובודאי כי חשיבות מקום טהור כזה הוא רב לאין ערוך".

    "והרה"ג ר' אהרון יעקוביץ שליט"א זכה ונטל על עצמו להקים ולבסס את המקום הנכבד הזה, ובס"ד אף כבר הביא מבנים והשקיע רבות מכוחו ומרצו ובהוצאות מרובות מאד למען יעמוד על תילו כנדרש".

    לכידה

    מרן הגר"ש אוירבאך התייחס למקרה ההרס והחורבן שזרעו בעלי אינטרסים במבנה הסמינר וכתב כי "ועל של עתה באתי, יען כי קמו אינשי דלא מעלי, ובאישון לילה ואפילה עלה הכורת על כל עמלו ושפך חמתו על עצים ואבנים, אוי לנו שכך עלתה בימינו שמהרסייך ומחריבייך ממך יצאו ד' הטוב ישיבם בתשובה שלמה, ואחרי שהרה"ג הנ"ל השקיע עמל רב ודמים מרובים רואה עמלו מתמוטט לנגד עיניו, ועליו לקומם החרבות ולשקם ההריסות ולהוסיף כהנה וכהנה על ההוצאות המרובות בלא"ה".

    "וע"כ באתי בבקשה מיוחדת לאשר לבבם מרגיש גודל מעלת ויקרת מוסד חשוב זה אשר ממנו יתד ממנו פינה להציל את חינוך בנות ישראל ובפרט לעת שכזאת, לחזק ולהחזיק את ידו של הרה"ג הנ"ל לישא במשא הקודש, יתברכו כל המסייעים בברכת המקימים את דברי התורה".

    "כל חותמי ברכה ובקשה בכל לב לחיזוקה וקיומה של היהדות ברוח ישראל סבא, וכל העוזרים יתברכו מאדון הברכות הם וכל אשר להם בכל מכל כל בזה ובבא עד בלי די", חתם מרן הגר"ש על מכתבו.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      הסמינר הזה הוא לא חוקי והיו בו 10 בנות שחלקם ילדות מבני ברק שבאו לסמינר.!

    2. 6

      זה נראה שבזמן האחרון האתר של קול חי שייך להפלס

    3. 5

      ממש מצחיק לראות שפתאום שזה בשביל לתקוף את הפלג הירושלמי אז פתאום זה שמכנה את עצמו "אברך שיודע" מדבר בשם החוק. אם ככה למה אתה נגד גיוס חרדים הרי זה גם בשם החוק????אהה??????חחחחחחחחחח המטרה מקדשת את האמצעים

    4. 4

      אני מסכים לעזור לו ברכישת פחונים חדשים אם הוא יתחייב שלא יציב אותם על קרקע פרטית ללא רשות.

    5. 3

      עיני ירדה דמעה ממכתב נוגע ללב זה
      איזה אומללות יש ילדות מפוחדות צנומות ורועדות שבמסירות נפש לא מתגייסות והולכות לסמינר ובאו כמה מעוקרי הדת מיעוט קטן מכלל ישראל ורודף אותם

    6. 2

      לאחרונה זכיתי להצטרף לקהילת בני תורה שבהנהגת מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך שליט"א.
      כמה מבני משפחתי שהם אברכי כולל דיברו איתי על הנושא של החרמת עיתון הפלס שבהנהגת מרן הרב אוירבך ועל כל מיני הצקות שהם עוברים, אז עשיתי מנוי לעיתון לחזק את ידיהם.
      מאחל הצלחה רבה לסמינר החדש !
      שיהיה בעזרת ה' לפאר הסמינרים של מודיעין עילית.

    7. 1

      מיכאל מתוקי אתה לא היחיד שחוזר בשאלה טובים וחכמים ממך כבר הלכו אחר תאוותיהם והאינטרסים הקטנים שלהם אז זה באמת לא מרגש